Miejsce pracy: Lublin
Ogłoszenie o naborze Nr 151746
Warunki pracy
• praca biurowa,
• narzędzia i materiały pracy – komputer i inne urządzenia biurowe,
• praca przy monitorze ekranowym powyżej 4 godzin dziennie,
• możliwość poruszania się po budynku: brak windy, toalety nieprzystosowane dla osób niepełnosprawnych, brak oznaczeń dla osób niewidomych, brak specjalistycznych urządzeń umożliwiających pracę osobom niewidomym, niedosłyszącym i głuchoniemym,
• praca na drugim piętrze.
Zakres zadań
- prowadzenie spraw drugo-instancyjnych postępowań administracyjnych, w zakresie nakładanych przez komendantów powiatowych (miejskich) Państwowej Straży Pożarnej obowiązków wynikających z przepisów przeciwpożarowych,
- prowadzenie spraw drugo-instancyjnych postępowań egzekucyjnych w zakresie realizacji obowiązków wynikających z przepisów przeciwpożarowych,
- weryfikacja pod względem formalnoprawnym projektów rozstrzygnięć postępowań: w przedmiocie rozwiązań zamiennych określonych w stosownych przepisach prawa,
- udział w kontrolach przeprowadzanych przez Lubelskiego Komendanta Wojewódzkiego Państwowej Straży Pożarnej podległych jednostek Państwowej Straży Pożarnej, w celu oceny działalności kontrolowanego organu,
- weryfikacja pod względem formalnoprawnym projektów wystąpień i pism opracowywanych w wydziale kontrolno-rozpoznawczym Komendy Wojewódzkiej Państwowej Straży Pożarnej w Lublinie,
- przygotowywanie – w zakresie dotyczącym zadań wydziału kontrolno-rozpoznawczego KW PSP w Lublinie – zestawienia zmian przepisów prawa oraz interpretacji Komendy Głównej Państwowej Straży Pożarnej,
- sporządzanie zestawień statystycznych, a także analiz, ocen oraz wniosków, wystąpień i sprawozdań oraz innych pism urzędowych,
- przygotowywanie projektów stanowisk i rozstrzygnięć – w zakresie dotyczącym wydziału kontrolno-rozpoznawczego KW PSP w Lublinie – w sprawach skarg na działania komendantów powiatowych (miejskich) Państwowej Straży Pożarnej,
- współdziałanie ze służbami kontrolno-rozpoznawczymi komend powiatowych (miejskich) Państwowej Straży Pożarnej,
- prowadzenie spraw w zakresie planowania przestrzennego,
- prowadzenie i przygotowywanie do archiwizacji powierzonych akt rzeczowych.
Wymagania niezbędne
wykształcenie: wyższe prawnicze
- Umiejętność obsługi komputera oraz oprogramowania biurowego MS Office
- Znajomość ustawy o Państwowej Straży Pożarnej
- Znajomość ustawy Prawo budowlane
- Znajomość ustawy Prawo ochrony środowiska
- Znajomość ustawy o substancjach zubażających warstwę ozonową oraz niektórych fluorowanych gazach cieplarnianych
- Znajomość przepisów dotyczących dostępu do informacji publicznej, prawa własnościowego
- Znajomość ustawy o kontroli w administracji rządowej
- Prawo jazdy kat. B
- Umiejętność redagowania pism urzędowych, decyzji, postanowień, wezwań
- Umiejętność przekazywania informacji w sposób jasny, precyzyjny i zwięzły
- Umiejętność pracy w zespole
- Doświadczenie zawodowe w pracy w służbie cywilnej lub na stanowisku pomocniczym, lub stanowisku obsługi w jednostce organizacyjnej Państwowej Straży Pożarnej, przy realizowaniu zadań związanych z obsługą prawną, zbliżonych do zadań na stanowisku, na które jest prowadzone postępowanie kwalifikacyjne
- W służbie cywilnej nie może być zatrudniona osoba, która w okresie od dnia 22 lipca 1944 r. do dnia 31 lipca 1990 r. pracowała lub pełniła służbę w organach bezpieczeństwa państwa lub była współpracownikiem tych organów w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 18 października 2006 r. o ujawnianiu informacji o dokumentach organów bezpieczeństwa państwa z lat 1944–1990 oraz treści tych dokumentów – nie dotyczy kandydatek/kandydatów urodzonych 1 sierpnia 1972 r. lub później. Osoba wybrana do zatrudnienia będzie musiała złożyć oświadczenie lustracyjne, jeśli urodziła się przed 1 sierpnia 1972 r.
- Posiadanie obywatelstwa polskiego
- Korzystanie z pełni praw publicznych
- Nieskazanie prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe
Wymagania dodatkowe
- Znajomość języka angielskiego w zakresie średniozaawansowanym
- Doświadczenie zawodowe w zakresie kontroli organów administracji publicznej
- Sumienność i dokładność
- Szybkie przyswajanie wiedzy
- Wysoka kultura osobista